Bredenoord
Waarom is IJsselvliet gevraagd?
Bredenoord is een familiebedrijf die decentrale energievoorzieningen levert. Met een vloot van meer dan 2.600 verschillende aggregaten en tientallen batterijsystemen kunnen zij op elke plek en op elk moment energie leveren. Overal ter wereld. Van 24/7 back-up power in de haven van Rotterdam tot emissievrije verplaatsbare stroom uit energieopslag bij bouwprojecten.
De activiteiten van Bredenoord zijn sterk onderhevig aan de energietransitie die gaande is. Waar tijdelijke energievoorziening tot op heden grotendeels was gebaseerd op dieselaggregaten, komt er nu meer en meer vraag naar emissiearme en emissieloze stroomvoorziening. De directie van Bredenoord heeft voor de organisatie een meerjarenstrategie uitgezet, hoe deze substantiële verandering er voor Bredenoord kan uit zien. Hoewel deze richtinggevend is, zijn er in het verlengde van die strategie ook nog een hoop vragen te beantwoorden. Hoe gaan de komende jaren er concreet uit zien? Hoe kunnen we ons maximaal voorbereiden op de veranderingen? Wat gaan we met elkaar doen, zodat we minimaal even succesvol kunnen blijven?
Wat is het resultaat?
Eén van de belangrijkste vragen die het management van Bredenoord graag beantwoord wil zien, is welke personele bezetting er voor de komende jaren benodigd is. En daarbij dan ook een analyse van waar de huidige bezetting nog verschilt van die gewenste bezetting, plus een plan hoe de verschillen overbrugd kunnen worden. Zowel in kwantitatieve zin (hoeveel mensen hebben we nodig en in welke functies), maar ook in kwalitatieve zin (wat gaan we binnen elk van de functies verwachten). Voor het beantwoorden van deze vragen heeft Bredenoord de hulp ingeschakeld van de adviseurs van IJsselvliet. Zij hebben het proces begeleid waarin alle leidinggevenden van Bredenoord rondom deze vragen met elkaar in gesprek zijn gegaan, alsmede een totaalrapportage hebben gemaakt van de uitkomsten. Hiermee kan Bredenoord planmatig aan de slag, om haar mensen de ontwikkeling door te laten maken die er nodig is.