Wat doen wij
Wat doen wij
Strategie. Teruggebracht naar zijn essentie is het de kunst om de juiste keuzes te maken en vervolgens alles in de organisatie in lijn te brengen met die keuzes. Het klinkt simpel, maar toch zien we organisaties hier zo vaak mee worstelen. Er moet dus iets fundamenteel lastig zijn aan strategie.
Bij IJsselvliet proberen we het daarom zo simpel mogelijk te houden. Een goede strategie is een samenhangend antwoord op de vraag hoe een organisatie haar doelen gaat waarmaken. Strategie en doelstellingen zijn twee verschillende dingen. Doelstellingen beschrijven wat de organisatie wil bereiken en voor welke uitdagingen zij staat. De strategie beschrijft hoe die doelstellingen bereikt gaan worden. Het belangrijkste is misschien wel; strategie is nooit af, het is een doorlopend proces. Er zijn telkens weer opnieuw keuzes te maken en er is altijd aandacht nodig om te zorgen dat de organisatie blijft handelen in lijn met de gemaakte keuzes.
De kern van wat IJsselvliet doet? Wij ondersteunen organisaties hoofdzakelijk op drie uitdagingen:
- Het maken van keuzes,
- Het inrichten van de organisatie, zodat het past bij de keuzes en
- Het creëren van commitment op de gemaakte keuzes.
Wij noemen deze vlakken: focus, alignment en commitment. Graag vertellen we wat we hiermee bedoelen.
Download hier onze ‘Strategiegids’, waarin we onze visie op strategie uitgebreider beschrijven, omlijst met klantverhalen uit onze praktijk.
Referenties
Erdee Media Groep
Frank van de Beek - Manager Bedrijfsvoering
IJsselvliet is sterk in het begeleiden van ons strategieproces: betrokken, nuchter en scherp waar nodig.
Verbruggen Palletizing Solutions
Wouter Verbruggen - Directeur Eigenaar
Als ondernemer leef je vaak in de waan van de dag, er wordt te veel aandacht besteed aan urgente zaken en onvoldoende aan de belangrijke zaken (visie en strategie). Als ondernemer moet je leidinggeven, duidelijkheid hebben in verantwoordelijkheden en taken binnen de organisatie en jouw medewerkers inspireren met de passie voor het bedrijf en haar klanten.
Maak gebruik van expertise die je zelf niet in huis hebt. Een externe partij kan voor verfrissende inzichten zorgen, waar de gehele organisatie profijt van heeft en zorgt voor meer focus op de core business van het bedrijf.
“Als ik aan IJsselvliet denk, dan denk ik aan professioneel, vakkundig, scherp en sturend” geeft Wouter aan. En het woord inspirerend mag zeker niet ontbreken.