Terugblik: Virtuele Tafel Rabobank (IV)
Opnieuw een diversiteit aan ondernemers aan de Virtuele Ronde Tafel op 23 april.
Download hier de volledige versie van de plaat.
Ondernemers die enerzijds vanwege productdiversiteit per saldo een geringe vraaguitval hebben. Anderzijds ondernemers die zien dat zij hun businessmodel grondig moeten herzien om omzet te genereren.
De ‘druppel op de gloeiende plaat’ moet worden gezocht en komt er niet vanzelf. De ondernemers zijn inventief en proberen nieuwe wegen te ontdekken, maken contactloos contact (betalingen m.b.v. ‘tikkies’ bijvoorbeeld) en transformeren van ‘Business to Business’- naar ‘Business to All’- oplossingen.
De aankomende economische recessie baart ons allemaal zorgen. Focus op kasstromen (debiteuren en crediteuren) is er meer dan ooit tevoren. Online ‘people- en client-management’ wordt wellicht het ‘nieuwe normaal’.
De Rabobank maakt nogmaals duidelijk dat zij begrip wil tonen voor de actuele liquiditeitsbehoefte van oorspronkelijk gezonde bedrijven. ‘SAMEN’ hebben wij als doel de crisis door te komen. De verbinding tussen ondernemingen en banken is nu misschien wel groter dan ooit.
Opnieuw onze dank aan Flatland voor de waardevolle plaat!