Wat maakt de ene organisatie succesvoller dan de andere?
Een relevante vraag voor veel ondernemers. En het klinkt zo simpel. Met een goed opgestelde en uitgevoerde strategie word je als organisatie succesvoller. Maar wat is strategie eigenlijk en wat maakt het nu zo belangrijk? Hoe maak je de juiste keuzes, waar doe je goed aan en past dit eigenlijk wel echt bij jou en jouw organisatie?
In de komende periode belichten wij alle zes facetten (zie illustratie) die volgens ons noodzakelijk zijn, wil je als ondernemer succesvol zijn en blijven. Met elkaar vormen deze facetten, ‘taartpunten’ ons gedachtegoed, onze filosofie. Waar staan wij voor en geloven wij in? Oftewel: ons fundament. Van strategie naar realisatie!
Waarom? Als adviseurs, consultants krijgen wij nogal eens verbaasde reacties. “Oh, doen en kunnen jullie dat ook?” Ja, dat en nog veel meer. “Maar wat doen jullie dan precies?”. We leggen het graag uit, vanuit de overtuiging dat het iedere ondernemer echt helpt de spiegel voor te houden en zichzelf de goede vragen te (durven) stellen.
Later deze week meer over de 1e taartpunt: heldere logische strategie.
Gerelateerd nieuws
Hoe krijg je synergie in je strategie? (Column)
“Bij veel strategieën ontbreekt de meest cruciale factor: synergie,” stelt Guus Albracht. “Terwijl een strategie zonder synergie waardeloos is. Een …
Koppel je strategie aan het alledaagse werk (column)
Angélica Grote Ganseij ziet strategie onvoldoende uit de verf komen. Hoe mooi de plannen ook zijn, ze integreren niet op …
IJsselvliet implementeert CSRD bij bedrijven
De nieuwe CSRD-richtlijnen van de EU verplichten bedrijven om hun impact het mens en milieu te rapporteren. IJsselvliet begeleidt CSRD-implementatie …