Wat maakt de ene organisatie succesvoller dan de andere?
Een relevante vraag voor veel ondernemers. En het klinkt zo simpel. Met een goed opgestelde en uitgevoerde strategie word je als organisatie succesvoller. Maar wat is strategie eigenlijk en wat maakt het nu zo belangrijk? Hoe maak je de juiste keuzes, waar doe je goed aan en past dit eigenlijk wel echt bij jou en jouw organisatie?
In de komende periode belichten wij alle zes facetten (zie illustratie) die volgens ons noodzakelijk zijn, wil je als ondernemer succesvol zijn en blijven. Met elkaar vormen deze facetten, ‘taartpunten’ ons gedachtegoed, onze filosofie. Waar staan wij voor en geloven wij in? Oftewel: ons fundament. Van strategie naar realisatie!
Waarom? Als adviseurs, consultants krijgen wij nogal eens verbaasde reacties. “Oh, doen en kunnen jullie dat ook?” Ja, dat en nog veel meer. “Maar wat doen jullie dan precies?”. We leggen het graag uit, vanuit de overtuiging dat het iedere ondernemer echt helpt de spiegel voor te houden en zichzelf de goede vragen te (durven) stellen.
Later deze week meer over de 1e taartpunt: heldere logische strategie.
Gerelateerd nieuws
Investeer in de leiders van je toekomst
Esther Besseling vertelt vol passie over het Management Development Programma dat IJsselvliet bij enkele organisaties houdt. Het is haar overtuiging …
Zit er (valse) muziek in jouw organisatie?
Eric Moen ziet als muziekfanaat veel verbanden met organisaties. Te vaak spelen medewerkers een verschillende melodie, op een ander ritme …
In ruig vaarwater moet je daadkrachtig, en vooral ánders handelen
Ondernemers met tegenwind staren soms als een konijn in de koplampen van het naderende gevaar Willem Timmers Ondernemen, besturen en …